Voor projectontwikkelaars blijft offline marketing nog steeds een effectieve manier om vastgoed te promoten en verkopen. Traditionele methoden zoals werfborden, flyers of advertenties in de krant kunnen nog steeds goede resultaten opleveren. Passanten langs de bouwsite of lezers van een lokaal magazine of lokale krant kunnen zomaar potentiële kopers worden. Toch heeft offline marketing ook zijn nadelen; het is relatief duur én je kan niet meten wat je ROI is. Althans dat denken veel mensen, maar met deze twee methoden krijg je een duidelijk inzicht in de resultaten van je offline marketinginspanningen.
Om de oorsprong van websitebezoekers en leads te meten kan je gebruik maken van QR-codes met UTM-links. UTM-links zijn korte stukjes tekst die je toevoegt aan de link naar je website waarmee je meer informatie krijgt over je websitebezoekers. Door unieke QR-codes te gebruiken die verwijzen naar specifieke webpagina's met UTM-trackinglinks, kan je bijhouden hoeveel mensen je website bezoeken via je werfbord, print advertentie of flyer. Dit geeft inzicht in het aantal leads of potentiële kopers dat wordt gegenereerd per campagne en per kanaal.
Online vind je tal van QR-code generators waarmee in een paar klikken een QR-code voor je projectsite aanmaakt. Zorg ervoor dat je voor elk kanaal een andere QR code gebruikt met andere utm-links. Achteraf kan je in Google Analytics overzichtelijk zien hoe je bezoekers op je website geraakt zijn.
Geen zin/tijd om Google Analytics uit te peuteren? Met de Ledoux©️ CRM worden al je leads automatisch gelabeld en wordt de volledige customer journey in kaart gebracht. Probeer het zelf en start je gratis proefperiode op https://www.ledoux.app/.
Naast websiteleads, is er ook nog een grote doelgroep die verkiest om rechtstreeks te bellen. Ook hiervan is het interessant om te weten vanwaar ze je gegevens hebben en dus welk kanaal hen heeft aangezet om contact op te nemen. Dit kan je meten door verschillende unieke telefoonnummers te gebruiken per kanaal. Deze nummers worden uiteindelijk allemaal doorverbonden naar het mobiel nummer van de verkoper(s). Door unieke telefoonnummers toe te wijzen aan bijvoorbeeld werfborden, flyers of krantenadvertenties, kan worden bijgehouden welk kanaal de meeste telefoontjes genereert. Dit biedt waardevolle informatie over welke offline kanalen het meest effectief zijn voor de commercialisatie van je vastgoedproject.
Met de Ledoux©️ CRM kan je deze telefoonnummers eenvoudig aanvragen en wordt er automatisch bijgehouden welk kanaal het meeste respons oplevert.
Door deze meetmethoden toe te passen, kan je als projectontwikkelaar terug de controle winnen over je offline marketinginspanningen. Er gaat geen data meer verloren en je kan onderbouwde keuzes maken over welke offline marketinginspanningen succesvol zijn en welke moeten worden aangepast of stopgezet. Het meten van de ROI helpt om de budgetten efficiënter in te zetten en gerichter te adverteren met als gevolg een betere verkoop van je vastgoedproject.
© Copyright 2023. Ledoux Media. Alle rechten voorbehouden.