blog image

5 Tips om de Perfecte Vastgoedproject Website te Bouwen

September 11, 20232 min read

In de online vastgoedmarketing space van vandaag is je website vaak het eerste contactpunt tussen potentiële klanten en je vastgoedproject. Met talloze theorieën die rondzweven over de beste opbouw van een landingspagina, kan het moeilijk zijn om te bepalen welke principes het meest effectief zijn, vooral voor marketing voor makelaars en projectontwikkelaars. Eén verkeerde beweging en je kunt waardevolle leads verliezen die mogelijke kopers hadden kunnen zijn. Daarom hebben we deze gids samengesteld om je op het juiste pad te zetten.

1 Alles op zijn plek boven de vouw


Bezoekers besluiten vaak binnen de eerste paar seconden of ze op een site willen blijven. Daarom is het essentieel dat de meest cruciale informatie, zoals de locatie van het vastgoedproject, het unieke selling point en call-to-action boven de vouw staan, zodat ze onmiddellijk zichtbaar zijn. Zie dat dit ook het geval is op de mobiele versie, omdat hier vaak niet aan gedacht wordt.

website opbouw makelaar en projectontwikkeling website

2 Adresseer de 'Buying Clock'


Niet elke bezoeker bevindt zich in dezelfde fase van het aankoopproces. Door opties te bieden die aansluiten bij hun specifieke 'buying clock', kun je leads verzamelen, ongeacht waar ze zich bevinden in hun koopreis. Een koper die nog ver weg is van een aankoop, zal simpelweg een info brochure downloaden. Een concreet geïnteresseerde zal bellen. Een jonge geïnteresseerde koper zal waarschijnlijk een afspraak inboeken in de kalender van de verkoper, omdat deze generatie vaak minder graag belt.

lead magnet strategie vastgoed leads in ledoux vastgoed software

3 Meer dan alleen bakstenen en mortel


Mensen kopen geen huizen; ze kopen een plek om te leven. Wat is het verhaal van deze mooie plek? Vertel daarom een verhaal over het vastgoedproject, laat de cultuur van de buurt zien en de levensstijl die ze kunnen verwachten. Dit creëert een emotionele band die verder gaat dan bakstenen en mortel. Een goed voorbeeld daarvan is deze vastgoedvideo:

4 Minimaliseer externe links


Elke extra link op je landingspagina is een uitnodiging voor een bezoeker om weg te klikken. Houd de focus strak en leid bezoekers gestaag naar de gewenste actie. Laat dus geen links in de header en footer staan. Dit kan wel op je algemene website, maar niet op een landingspagina.

5 Optimaliseer voor mobiel


Met een toenemend aantal gebruikers dat websites bezoekt vanaf mobiele apparaten, is het cruciaal dat je site er goed uitziet en functioneert op elk schermformaat.

mobiele website vastgoedproject ledoux media

Conclusie

De juiste aanpak in je online marketing voor makelaars kan het verschil betekenen tussen een bloeiend vastgoedproject en een dat stagneert. Door deze principes te volgen, kun je een solide basis leggen voor je vastgoed CRM strategie, wat uiteindelijk leidt tot een hogere conversie en meer kwalitatieve vastgoedprojecten leads.

Wil je ook zelf zo een website bouwen? Vraag dan je gratis strategie gesprek aan van de Ledoux projectontwikkeling CRM via deze link: https://www.ledoux.app/strategy-call

SoftwareProjectontwikkelingCRM vastgoedvastgoedmarketingvastgoedprojecten leadsmarketingvoormakelaarsmarketingvoorprojectontwikkelaarsOnlineMarketingvastgoed

Pieter De Malsche

Back to Blog
Logo ledoux media zwart

Contacteer ons

© Copyright 2023. Ledoux Media. Alle rechten voorbehouden.